2013. június 13., csütörtök

Leiner Laura: SzJG Kalauz

Leiner Laura: Szent Johanna Gimi Kalauz

Fülszöveg: 
Minden, amit a Szent Johanna gimi könyvsorozatról tudni akartál, egyetlen, illusztrált kötetben. 

A tartalomból: 
– gyakran ismételt kérdések, és válaszok a sorozattal kapcsolatban 
– érdekességek az SzJG-ről 
– best of SzJG 
– az SzJG zenéi 
– Reni könyveinek listája 
– a karakterek, Reni levele Corteznek (részlet) 
– kimaradt jelenetek 
– elvetett borítótervek 

Leiner Laura elő- és utószavával 
SzJGereknek kötelező ;)

Saját vélemény:

Úgy gondolom, hogy a SzJG a Kalauz által megkapta a méltó befejezését, ami járt neki.
 
A belső borító egyszerűen csodás, az első lapok is nagyon jók lettek, sőt az egész Kalauz stílusa nagyon jól el lett találva. Az előszó igaz Leiner Laurás volt, nekem nagyon tetszett. A gyakran ismételgetett kérdések érdekesek voltak, de már tudtam a legtöbbre a választ. Az érdekességek is fontosa, mert néhány nélkül tényleg furdalt volna a kíváncsiság, hogy mégis hogy, meg miért…:) 

Annak nagyon örültem, hogy a Best of SzJG tartalma a könyvek szerint jött és nem össze-vissza. Őszintén a karakterek rajzai nekem tetszettek. Nem az a lényeg, hogy az arcukat hogyan rajzolta meg az illusztrátor, hanem a környezetük, stílusuk, hogy mit sugároz a belsőjük. Amikor olvastam több ember véleményét a karakterek rajzairól, hogy milyen bénák lettek, kicsit megijedtem, de én kellemesen csalódtam a Kalauzban.
 
Jók ezek az emlékeztetők Reni könyveiről, meg a zenékről, mert tudom, hogy én is utána tudnék nézni a könyvekben, így azért mégis csak könnyebb.
 
Reni levelén gondolkodtam a legtöbbet, mert én más stílusúra számítottam. Tudom, hogy Reni azt dühösen írta, de akkor is voltak benne olyan részek, amik nekem nem illettek hozzá Reni stílusához.

A kimaradt jelenetek komolyan fergetegesek voltak. Annyit röhögtem rajtuk, hogy az hihetetlen. Voltak köztünk romantikusak is, amik nekem nagyon tetszettek, de így jobban örülök, hogy nem voltak benne a könyvben, mert valahogy nem bírom elképzelni, hogy Corzen azt mondja Reninek, hogy „ezt imádom benned….”
 
Az elvetett borítóképek érdekesek voltak. Nekem tetszettek, DE az nem az SzJG stílusa lenne, így utólag is köszönöm Vincének a csodás borítókat.
 
Búcsú az SzJG-től. Hiába nem akaródzik, de most már Laura búcsúzása után nekem is muszáj lesz elengednem ezt a csodás sorozatot. Tudat alatt soha nem fogom elengedni, mert a tinédzser korom meghatározó része lett az SzJG, és az is marad. Ha lesznek gyerekeim, valószínűleg oda fogom nekik adni, hogy olvassák el, mert ebből sokat tanulhatnak, ráadásul megtudhatnák, hogy az én koromban mi volt a divat.:) 

I <3 SzJG!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése